הפסקת עישון

שאלות ותשובות

מהי השיטה של לייזר־סטופ להפסקת עישון?

לייזר־סטופ נותנת לך הזדמנות להפסיק לעשן בשיטה הכוללת שלושה מרכיבים: טיפול בלייזר, הדרכה ותמיכה אישית. במסגרת הטיפול מכוונים קרני לייזר בעוצמה נמוכה לנקודות אנרגיה שונות בגוף, כדי להגביר את הפרשת האנדורפינים – חומרים שהגוף מפריש באופן טבעי כדי להקל על כאב וכדי להרפות מתח ועצבנות. הטיפול בלייזר אינו פולשני ואינו כואב.

כמה זמן השיטה הזאת קיימת?

את השיטה פיתחה אן פֶּנמֵן בבריטניה. הטיפולים הראשונים היו ב־1992 בבריטניה, ומאוחר יותר גם ביתר ארצות אירופה ובארצות־הברית. עכשיו אפשר לעבור את הטיפול גם בישראל.

מה הקשר בין לייזר, אנדורפינים והפסקת עישון?

על־פי הידע שיש בידנו כיום, הניקוטין, המצוי בסיגריות ובמוצרי טבק בכלל, גורם להפרשת אנדורפינים. שחרור כמות גדולה של אנדורפינים בעקבות העישון הוא הסיבה לתחושת הרוגע וההנאה המושכת אנשים לעשן על־אף הנזק הרב הכרוך בכך. הפסקת העישון משפרת את המצב הבריאותי ובסופו של דבר מביאה להרגשה טובה יותר, אולם בטווח הקצר נוצרת תחושת עצבנות ומתח כתוצאה מהירידה החדה בהפרשת האנדורפינים. כדי להתגבר על המכשול הזה, אפשר לגרום לשחרור מוגבר של אנדורפינים באמצעות כיוון קרני לייזר לנקודות מסוימות בגוף. כך אפשר להשיג הקלה בתחושה הלא־נעימה המתלווה לתהליך הפסקת העישון.

איפה בגוף נמצאות הנקודות האלה שצריך לכוון אליהן לייזר?

מדובר בנקודות מסוימות בגוף שטיפול בהן מביא לשחרור אנדורפינים. הן נמצאות בידיים, באוזניים, באף ועל פרקי־היד.

כמה זמן נמשך הטיפול?

הטיפול כולל מספר מפגשים. המפגש הראשון נמשך כשעה. המפגשים הבאים – כחצי שעה כל אחד.

אחרי 30, 40, 50 שנה של עישון, זה בכלל יעזור לי?

בלי ספק. לא משנה כמה שנים עישנת או כמה סיגריות ביום, אם הרצון להפסיק לעשן הוא אמיתי, השיטה הזאת תעזור להשיג את המטרה.

יש לטיפול בלייזר תופעות לוואי?

הטיפול בטוח לחלוטין ואין לו תופעות־לוואי בלתי־רצויות. הוא אינו כרוך בכאבים או כל תחושה לא־נעימה אחרת. רוב המטופלים מרגישים נינוחים ורגועים במהלך הטיפול בלייזר ואחריו.

בכל זאת, יש אנשים שלא יכולים לעבור את הטיפול?

הטיפול אינו מומלץ לנשים בהיריון ולצעירים מתחת לגיל 18. אנשים הסובלים מאפילפסיה צריכים להתייעץ עם הרופא שלהם לפני הטיפול ולקבל את אישורו בכתב.

ניסיתי כבר כל־כך הרבה שיטות, למה דווקא השיטה הזאת תעזור לי?

רוב המטופלים מגיעים אחרי שכבר ניסו שיטות אחרות להפסקת עישון, ורובם מצליחים בזכות השיטה הזאת. שיטת הטיפול בלייזר מבוססת על ההנחה שהמטופלים רוצים באמת להפסיק לעשן אך זקוקים לעזרה כדי לעבור את המכשולים הפיזיים והפסיכולוגיים העומדים בדרכם. ייחודה של השיטה בכך שהיא דואגת להקל גם על התופעות הגופניות הלא־נעימות שמלוות את תהליך הפסקת העישון וגם על קשיים הנפשיים הכרוכים בתהליך. זוהי הסיבה לשיעור ההצלחה הגבוה.

ההצלחה מובטחת בשיטת הטיפול הזאת?

שיעור ההצלחה גבוה מאוד והוא למעלה מ85 % כלומר הרוב המכריע של המטופלים הפסיק לעשן בעקבות הטיפול. עם זאת, אין טיפול שמבטיח מאה אחוז הצלחה, אפילו לא הטיפול בלייזר.

תמיד רציתי להפסיק לעשן, אבל אני לא רוצה לעלות במשקל…

הפסקת עישון לא חייבת להיות מלווה בעלייה במשקל. הטיפול בלייזר מקטין את תחושת האי־שקט שעלולה לגרום לאכילה מופרזת וההדרכה המשולבת בטיפול עוזרת להתאים את אורח־החיים לשינוי ולהימנע מהשמנה. על מנת לקרוא על הדרך הרזה להפסקת עישון לחצו כאן.

איך מתכוננים לטיפול?

אין צורך להתכונן לטיפול. מומלץ לעשן את הסיגריה האחרונה זמן קצר לפני הטיפול הראשון בלייזר.

נראה לי שהשיטה הזאת מתאימה בדיוק לבעלי / לאשתי / לחבר / לחברה שלי. אפשר לקבוע לו / לה פגישה?

אפשר להציע את הטיפול כמתנה למישהו או לנסות לשכנע אותו ללכת לטיפול, אבל עדיף שהוא, או היא, יקבעו את הפגישות בעצמם ויבואו משוכנעים לגמרי שברצונם להפסיק לעשן.

מעוניינים לשאול שאלה נוספת ? התקשרו 0722-555111 או השאירו פשרטים ונשמח לחזור בהקדם