הפסקת עישון

סיפורה של אן פנמן – מפתחת השיטה

"בעלי רון ואני היינו מעשנים כבדים מאוד במשך כ-20 שנה , ולא ניסינו באמת להפסיק עד שבריאותו של רון התדרדרה בשנת 1987 כשאר הוא לקה בהתקף לב כשהיה בן 39 בלבד. הרופא של רון המליץ לו להפסיק לעשן באופן מידי, שנינו ניסינו כמה פעמים להפסיק לעשן אך ללא הצלחה. בריאותו של רון המשיכה להתדרדר כשבשנת 1991 הוא סבל מהתקף לב נוסף והיה מאושפז בביה"ח למשך 12 שבועות לצורך ניתוח מעקפים.

רון לא חזר יותר לעשן מאז.

בשלב הזה הבנתי שאין אפשרות אחרת ושעליי להפסיק לעשן. לאחר שניסיתי את כל השיטות האפשריות בזמנו להפסקת עישון גליתי את הלייזר הקר. באפריל 1991, הגעתי למפגש אחד של טיפול בלייזר ונפטרתי בהצלחה מההרגל של 3 קופסאות ביום. אהבתי את התחושה של להיות לא מעשנת ומהר מאוד פיתחתי תשוקה עזה לעזור לאנשים נוספים שהיו חסרי תקווה כמו שאני הייתי כשניסיתי להפסיק. הוכשרתי כטכנאית לייזר והתחלתי לפתח את התוכנית שלי.

הגעתי לגלזגו, סקוטלנד בשנת 1992 לחודש אחד לעזור לקבוצה של 10 מעשנים שרצו להפסיק, מה שהוביל לכתבה על ידי עיתונאי שהשתתף בתוכנית להפסקת עישון לאחר שעישן 2 קופסאות ביום. הכתבה משכה בעקבותיה  מאות מעשנים שרצו להשתתף בתוכנית והצלחתם של אלו משכה עוד אלפים.

המרכז הראשון של Anne Penman Laser Therapy   נפתח מיד אחר כך, התוכנית הראשונית הייתה לעזור לאנשים שירשמו לתוכנית להפסיק לעשן אך התוכנית השתנתה לאחר הצלחת המרכז ובעקבות זאת פותחה גם התוכנית להורדה במשקל ולהפגת מתחים.

 

"החזון שלי הוא לעזור לכמות הגדולה ביותר של אנשים שאני יכולה ולגרום לשינוי חיובי  באורח החיים שלהם. אני מאמינה שעם התמיכה הנכונה אפשר להשיג הכל בחיים.." אן פנמן.