הפסקת עישון

איך הסיגריות עלולות לפגוע בי?

הסיגריות הן מעין מקלות לבנים בעלות מראה תמים שיושבות צמודות אחת לשנייה בתוך חפיסת קרטון עם עיצוב מעניין. כל המעשנים שומעים במשך שנים שהסיגריות הורגות ולכל אחד מהם יש איזה מכר ששילם בחייו במחלה כתוצאה מנזקי עישון, אבל האמת, כל זה והן עדיין לא נראות כל כך מסוכנות, אז אם אתם חושבים על הפסקת עישון אולי כדאי שתביטו בזה…

 

הסיגריות כן מסכנות אותך בכל רובדי הגוף:

ראש- תחושת מחנק, ריח שיער בלתי נסבל, איבוד שיער, איבוד השמיעה, דלקות עניים, קטרקט, עיוורון, איבוד חוש הטעם, מעלות את הסיכון לשבץ מוחי, מגדילות את הסיכון לשיתוק ואיבוד יכולת הדיבור, כאבי ראש, "הנגאובר ניקוטיני", שינויי מצב רוח, התקפות חרדה.

 

עצמות- אוסטאופורוזיס, היא מחלה של העצם שבה דחיסות המינרלים בעצם פוחתת נפוצה בעיקר אצל נשים, אחת מכל שלוש נשים בארה"ב סובלת מהמחלה והסיכוי אצל המעשנות גדול בכ-10% בקרב מעשנות מאשר אצל לא מעשנות.

 

פה וגרון- איבוד שיניים, כתמי עישון על השיניים, הבל פה רע, פגיעה בחוש הטעם, מחלות חניכיים, כאב גרון, סרטן הלשון, סרטן במיתרי הקול וסרטן הושט.

 

ריאות- ברונכיט כרונית, נפחת(מחלה השייכת לקבוצת המחלות החסימתיות הכרוניות והבלתי הפיכות של דרכי הנשימה התחתונות הנוצרות כתוצאה מעישון), שיעול והתקררות, צפצוף, קוצר נשימה, אסטמה, זיהום של זפת, דלקת אדר החזה, סרטן ריאות 90% ממקרי סרטן הריאות הן כתוצאה מנזקי עישון.

 

המערכת המינית ורבייה- אימפוטנציה, עיוות הזרע , הפחתת הכמות של הטבעית של הזרע, סרטן האשכים מקטין את הפוריות, הפלה, לידת פג, סרטן צוואר הרחם, הגדלת הסיכוי להפלה שלפני הלידה, ילוד בתת משקל או סיבוכים נוספים העלולים להשפיע על הילוד לאורך כל חייו.

 

עור- הגלדה איטית של פצעים בעור, הזדקנות העור וקמטים, כמות חמצן נמוכה בגוף גורמת להפיכת העור לאפור, מראה עור יבש, עלול לגרום לצלוליטיס בעקבות הגוף המורעל, אצבעות מצהיבות, סרטן העור.

 

לב- צמצום העורקים, מפרצת אבי העורקים, דם מעובה(נדרשים כדורים מדללי דם או הוצאת דמים על בסיס קבוע), מעלה את הדופק, למעשנים סיכוי של פי שניים למות כתוצאה ממחלות לב מאשר אצל הלא מעשנים, 44% ממוות כתוצאה ממחלות לב אצל אנשים מתחת לגיל 65 נגרם כתוצאה מעישון, למעשנים סיכוי של בין פי-2 לפי-4 לקבל דום לב מאשר אצל הלא מעשנים.