הפסקת עישון

נמאס מהתלות בסיגריות – הפתרון בפנים

עישון הסיגריות הינה אחת מהסיבות העיקריות להיווצרות מחלות שונות ומוות בטרם עת בעולם, העישון אחראי על יותר מ- 430,000 מקרי מוות בארה"ב בשנה ויותר מ-10,000 מקרי מוות בשנה בישראל. כרבע מהאוכלוסייה בארץ מעשנים, בארה"ב בכל יום יותר מ-3000 בני נוער מתחילים לעשן סיגריות ומצטרפים לאוכלוסיית המעשנים. 70% מהמעשנים ניסו בעבר להפסיק לעשן או רוצים להפסיק לעשן, אם הם יפסיקו השיפור בבריאותם יורגש בצורה מידית וגם לטווח זמן רחוק.

התלות בסיגריה הינו מצב כרוני שבא לידי ביטוי בצורך דחוף בעישון סיגריות.

מעשני הסיגריות מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה, רווקים, נשואים, גרושים, אלמנים, בזוגיות ארוכה, בזוגיות טובה, בזוגיות רעה, בריאים, חולים, בעלי מוגבלויות, בריאים או לא בריאים בנפשם, אנשים בדיכאון, אנשים הסובלים מחרדות, חירשים, עיוורים, אלכוהוליסטים לשעבר, מחלימים מסרטן או חולים בסרטן, כולם חולקים משהו משותף, כולם צרכנים של סיגריות.

הדבר הראשון שעלינו לזכור הוא שניקוטין וגם טבק הם מאוד ממכרים וזה לא משנה מי מעשן אותם, מה האישיות שלו או מצב בריאותו או באיזה סוג של טבק הוא משתמש. בכל מקרה זה לא פשוט עבורם להפסיק לעשן.

מחקרים מראים שהחומר הממכר ביותר בעולם הוא הניקוטין, בצורה עקבית בכל המחקרים הניקוטין הוא הכוכב העליון והבלתי מעורער ברשימת הסמים הממכרים. מה שבעיקר מפליא זה שהוא החומר היחיד מבין כל הסמים הממכרים אחרים שנמכר בצורה חוקית להמונים.

רק 5% מהאנשים שמנסים להפסיק לעשן בכוחות עצמם מצליחים, אם מוסיפים עזר מסוים כמו מסטיקים או מדבקות להפסקת עישון האחוז עולה ל 12-30% כאשר מוסיפים מסגרת של הדרכה ותמיכה כפי שאנחנו מספקים אנחנו מעלים את הסיכוי לאזור ה 80% ויותר.

בדקו עד כמה אתם תלותיים בסיגריות?

לפניכם שתי בדיקות שתעשו עם עצמכם על מנת לבדוק כד כמה אתם תלויים בסיגריות:

  1. ראשית ככל שמעשנים כמות גדולה יותר של סיגריות ביום כך התלות גדולה יותר. אז כמה סיגריות אתם מעשנים בכל יום?
  2. מדד נוסף לבדוק את רמת התלות שלכם בסיגריות הוא לבדוק תוך כמה זמן מרגע ההתעוררות שלכם בבוקר אתם מציתים את הסיגריה הראשונה שלכם, אם זה ממש מיד אחרי ההתעוררות (עד 10 דקות מהתעוררות) רמת התלות שלכם גבוהה יותר.

מהניסיון שלנו למדנו שלא משנה כמה אתם מעשנים או מה רמת התלות שלכם בסיגריה ברגע שיש את התמיכה הנכונה הדרך להשתחרר מהסיגריות היא פשוטה ביותר.

כותב: אורי טאוב