הפסקת עישון

מה יש בתוך הסיגריה?

מעט על המעשנים

כל מעשן התחיל את "קריירת העישון " שלו בסיגריה אחת בודדה. אף אחד לא התחיל לעשן את אותה סיגריה ראשונה בתקווה ויבוא יום והם לא יצליחו להעביר יום אחד ללא עישון של 10\20\30\40 סיגריות או יותר. הטבק הוא סם ערמומי, כל המעשנים מתחילים לעשן בהרגשה שהם בחיים לא יהיו מכורים. אין שום סיכוי שהמקלות הלבנים בעלי המראה התמים הללו יישלטו בי. העובדות הן שונות, טבק הוא הסם היחידי הזמין לכלל שיש לו השפעת התמכרות גבוהה משל הרואין.  בהתחלה הטבק גורם לך להתעלם מכל הסכנות הקשורות בעישון ובהמשך גורם לך לשקר לעצמך ולסובבים אותך. אף על פי ולמרות המודעות העולה בקרב האוכלוסייה והקמפיינים הבריאותיים להפסקת העישון ונזקי העישון עדיין רבע מהאוכלוסייה בארץ מעשנת.

מה יש בתוך הסיגריה?

כולנו חוששים לגבי כל המרכיבים שיכולים להיות לנו באוכל שלנו כמו צבעי מאכל, חומרים משמרים ומרכיבים נוספים. אך כמה מאתנו באמת יודעים שבתוך כל סיגריה ישנם למעלה מ-4000 כימיקליים שונים?

ההטעיה היא פשוטה, פיסות הטבק האלו המגולגלות בתוך נייר לבן הופכות להיות רעלניים גורמים למוות כאשר מציתים אותם. הנה רשימה של חלק מהמרכיבים בתוך הסיגריה:

זפת- תערובות של כימיקלים המוחדרת לריאותיו של המעשן בכל שאיפה של סיגריה במהלך העישון. שאיפת סיגריה אחת מחדירה לריאות כ-70% מכמות הזפת שנמצאת בכל סיגריה מה שעלול לגרום מחלות ריאות רבות. מרכיבים רבים מהזפת ידועים כמסרטנים.

פחמן חד חמצני (תחמוצת הפחמן)- הפחמן החד חמצני הוא חומר ללא טעם וריח אך ידוע כגז רעיל. הנוכחות שלו קיימת ללא אזהרה או התרעה. בכמות מאוד גדולה הוא גם הורג במהירות. תחמוצת הפחמן משתלבת עם מולקולות בדם אשר אמורות להשתלב עם חמצן, מה שגורם לקושי בנשימה. החמצן דרוש לגופנו על מנת לפעול כראוי, למעלה מ-15% מדמו של המעשן יסחוב את תחמוצת הפחמן במקום לסחוב את החמצן. מכיוון שהגוף צריך יותר חמצן הלב יעבוד חזק יותר. לתחמוצת הפחמן השפעה ישירה על מחלות לב ובעיות בזרימת הדם.

אצטון-  בדרך כלל בא לידי שימוש כאשר צריכים להמיס משהו, ידוע לרוב כמסיר לק בציפורניים.

אמוניה-  משתמשים בו בתעשיות שונות.

ניקוטין- כימיקל חסר צבע וריח  שנכנס למחזור הדם דרך הסיגריות הוא ניקוטין. צרכני הניקוטין הופכים למכורים לו.

ועוד המון כימיקלים שונים ומסוכנים. בשורה התחתונה הסיגריות הן ממכרות ומסוכנות לבריאות ועלולות לגרום למחלות ומוות. ישנה גם אפשרות להשתחרר מהסיגריות. אנחנו כאן על מנת לעזור לכם.

תוכנית הפסקת העישון שלנו משלבת טיפול של לייזר, הדרכה ותמיכה, שלושת החלקים יאפשרו לכם להשתחרר מהסיגריות לחלוטין. צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!

כותב: אורי טאוב