הפסקת עישון

איך להפסיק לעשן ולא לעלות במשקל ?

רבים חוששים מתהליך של הפסקת עישון בעיקר מכיוון שלא מעוניינים לעלות במשקל, הנה לכם מספר נקודות שיעזרו לשבור את המיתוס:
  • האם אני אעלה במשקל?

לא בהכרח, אל תפלו לפיתויים כמו מתוקים ופחמימות כתחליף לסיגריה, העדיפו חטיפים בריאים ובעלי ערך קלורי נמוך כמו ירקות.

  • מה אפשר לאכול?

מומלץ להתייעץ עם תזונאי, בכל מקרה מומלץ להקפיד על אכילת ארוחות מאוזנות. אין צורך לצרוך כמות גדולה יותר של מזון. לפני כל פעם שמתכונים לאכול שתו כוס מים, רוב מעשנים בקושי שותים מים ואפילו שאנחנו ממליצים להקפיד על שתיית מים אחרי הפסקת העישון – יכול להיות שלא שתיתם מספיק באותו יום ומה שאתם מרגישים זה צמא ולא רעב.

  • מה אם אני עדיין רעב?

אם אתם עדיין מרגישים תחושת רעב בין הארוחות, התחילו עם כוס מים או סודה. במידת הצורך איכלו בננה או תפוח, חיתכו ירקות וקחו אותה איתכם לעבודה נשנשו את הירקות – בירקות יש המון סיבים תזונתיים שמשאירים אתכם שבעים לזמן ארוך יותר. השתמשו בהגיון, אל תאכלו מזונות שאתם יודעים שייגרמו לכם לעלות במשקל.

  • האם אני צריך לאכול ארוחת בוקר?

חשוב מאוד לא לפספס אף ארוחה, במיוחד ארוחת בוקר בזמן שבדרך כלל הייתם מעשנים את הסיגריה הראשונה שלכם. פתיחת הבוקר בארוחת בוקר היא האידיאלית.

  • איך אפשר להימנע מסיגריה לצד הקפה שלי?

שנו את ההרגל!, נסו תחליפים לקפה שלכם בדמות מיצים טבעיים, מים מינרלים, סודה וכו'. אתם יכולים לשוב לתה ולקפה שלכם לאחר שאתם מרגישים שזה לא הולך להקשות עליכם בתהליך.

  • האם מומלץ לי לעשות התעמלות?

מומלץ להיוועץ עם הרופא אך התשובה שלו אמורה להיות – בוודאי!, כל סוג שהוא של התעמלות מומלצת לפיתוח אורח חיים בריא יותר, שמירה על משקל תקין וליצירת הרגשת טובה.

 

לסיכום, עצם העובדה שבחרתם להפסיק לעשן מעידה על רצונכם הכן לעבור לאורח חיים בריא יותר, נצלו את ההזדמנות ופתחו את ההרגלים הספורטיביים והתזונתיים שלכם.

שאלות נוספות? הרימו טלפון או בפייסבוק

 

כותב: אורי טאוב