הפסקת עישון

חוששים מהעצבים של אחרי הפסקת העישון?

אנשים רבים מאמינים שהעישון מרגיע או מפחית לחץ ועצבים . המציאות מוכיחה שרב המעשנים הם אנשים מאוד לחוצים לעומת אנשים לא מעשנים. תחשבו על אדם שמעשן ועל אדם שלא מעשן כששניהם נמצאים בפגישה או בסיטואציה מלחיצה,  מי יותר לחוץ ? מי יותר מוסח דעת ? ומי כבר לא יכול לשבת בפגישה ומשתוקק לצאת החוצה? ברור שהמעשן. כאשר אתם מפסיקים לעשן אתם מסלקים מחייכם את אחד הגורמים המלחיצים  שמשפיעים על רמות הלחץ גבוהות. אם אתם עדיין מרגישים לחוצים מצאו משהו שמרגיע אתכם (נרות ארומתרפיים, תרגילי רגיעה, מקלחת חמה, התעמלות והאפשרויות הן רבות).

בכל פעם שאדם מעשן הוא מכניס לגוף למעלה מ- 4000 כימיקלים שונים ופוגע בגוף ברבדים רבים ושונים, אחד מהרעלנים הוא הפחמן החד חמצני (תחמוצת הפחמן) שמשתלט על מקומו של חלק מהחמצן במערכת כלי הדם, מה שגורם ללב לעבוד הרבה יותר קשה ומהר על מנת שהחמצן יגיע לכל חלקי הגוף. בשורה התחתונה ברגע שמעשנים סיגריה הדופק עולה – תחשבו על זה לרגע כשאתם עצבניים הדופק שלכם גבוה וכשאתם רגועים הוא נמוך.

מעשנים רבים מספרים על הלחץ המטורף אליו הם נכנסים במידה והם "נתקעים" בלי סיגריות, האם אותה התמכרות היא המלחיצה? האם החשש של להיות ללא סיגריות הוא המלחיץ, אנחנו בלייזר סטופ שומעים הרבה את ה"תלות" כאחת הסיבות המלחיצות שגורמות לאנשים להגיע אלינו לטיפול להפסקת עישון.

אם אחת הסיבות שעוצרות בכם מלהגיע לטיפול להפסקת העישון הוא פחד מהלחץ והעצבים של ללא הסיגריה, אז אל דאגה, מהניסיון שלנו מפסיקי העישון וגם העצבניים ביותר בניהם מספרים על שינוי שמתחולל בחייהם, חיים רגועים יותר ללא לחץ, עצבים ותלות בסיגריות.

 

אנחנו זמינים גם בפייסבוק לשאלות ותגובות.